13 desember, 2008

Jag ger upp...


Känns som att jag kan hålla mig vaken tills jag somnar av utmattning istället.
Ligger och kollar på SVT2 nu och deras Lussefirande. För en massa år sedan så va jag också en av dom "barn" som gick runt på diverse ålderdomshem och frukostserveringar i Katrineholms stad och spred glädje med lite sång och ljus.
På den tiden så va man alltid ute och festade dagen innan lucia, allt för att komma pissbakis till skolan dagen efter. Det verkar inte allst vara samma go i dagens ungdommar. Va inne i Katrineholm en sväng på kvällen och hälsade på Kotten som spelade skivor. Kan meddela att det va MAX 150 pers inne på en av nattklubbarna. Har ingen aning om hur det såg ut på resterande ställen. Men hörde ryktesvägar om att det va lika segt där.
Vad är det med dagens ungdom och festande!? Är det pengar det handlar om, eller bara ren osocial kontakt? Dom som va på klubben kom sent. Runt halv 2 så känndes det som en bra kväll. Men innan det va det dött. Vad är det för mening med att betala entré, och dansa/hetsdricka i 30 minuter, för att sedan gå hem, missnöjd med att krogen stängde så "tidigt"?
Ne, uppryckning förfan!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Här kan du förklara all din kärlek för mig!