14 desember, 2008

Följa bloggen...

Fick ett sms av en vän som tydligen följer min flickväns blogg och undrade om något stod fel till. Hon tyckte att det så sällan skrivs om mig i hennes blogg, och om henne i min. Det enda jag kunde svara att det är det inte. Vi vet bara vart vi har varandra, utan att tjata hål i huvudet på våra läsare om våran kärlek, eller vad vi gör tillsammans.
Själv så läser jag inte min flickväns blogg längre.
Varför?
Jo, för att det är fel att uppdatera varandra om vad som hänt under dagen, eller veckan genom att läsa på en publik webbsida. Det är inte så ett förhållande ska funka tycker jag. Nog för att vi lever på 2000-talet där man kan träffas på nätet, förlova sig på nätet, gifta sig på nätet, få gemensamt barn på nätet, Och till sist, ta ut skilsmässa på nätet.
Jag kanske är lite för konservativ, men tyvärr. Min kärlek är något som jag hellre berättar genom ett sms, telefonsamtal, eller via Mail. Hellst av allt vill jag säga/visa det i hennes närhet.
Alla förhållanden har knepiga stunder. Så även vårat. Fast jag måste erkänna att jag kan verkligen inte säga att vi har det knepigt. Bara jobbigt. Vi befinner oss ofta, väldigt ofta långt ifrån varandra. Vilket sliter så in i hel**te på psyket.
Under det år som vi träffats så kan man på fingrarna räkna hur många veckor vi spenderat tillsammans. Man uppskattar då den tid man har i varandras närhet på ett helt annat sätt.

Jag är inte den personen som tidigare haft distansförhållanden, men sen kom en tjej och satte skruv i huvudet på mig. Jag va beredd att satsa allt som behövdes. Och det kommer jag fortsätta göra. Ända tills hon ber mig att gå. Då kommer jag gå med ett krossat hjärta.

Så, nu har du fått din fråga/fundering besvarad/förklarad.

Ska lägga mig och försöka fortsätta sova nu. 08:00 ska jag vara i Västerås för den sista svängen på turnén.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Här kan du förklara all din kärlek för mig!