06 september, 2012

Roadtrip dag 1

Dag 1: Uppsala - Stockholm - Katrineholm.
Vaknade som en fällkniv, och hade inte allst sovit gott den natten.
Det surrande ljudet som irriterade mig var ett sms, som efter en stund gjorde mig glad.
StoffePoffe skickade SMS och ville dricka morgonkaffe. Thats what i'm going to do, yes!
Måste bara blunda liiiiiiiiiite till. Och 30 minuter senare tog jag mig upp, borska gaddarna, och ner mot Uppsala centrum.
Mötte lillskiten, och hans lillskit i närheten av Waynes, Miniskiten är 6 månader... Jösses!!!!!! Tiden går snabbare än klockan!
In på waynes för att njuta av en latte, och en blåbärsmuffins. Junnie :)
Massa snack, minnen, saker som händer, och inte händer.
Både jag och Stoffe kände oss ganska hungriga, men hitta en bra lunchrestaurant i Uppsala när du har halva huset med dig i form av en Barnvagn är mycket lättare sagt än gjort. Vi pratade om både kina, och sallad. Men jag var mer sugen på Kina/sushi än sallad.
East City har någon form av buffe där man kan välja mellan Kina, eller sushi, så det blev vårat val.
Mera prat, prat, prat.. Och mellan orden så pressade jag ner en och annan Maki eller Nigiri...

Stoffe var inte helt glad över att jag skulle vidare, men måste försöka att se så många som jag kan när jag väl är i Sverige.

Lite hejdå, och kramar och så.
Hopp på tåg, och ner till Stockholm.

Somnade direkt, efterssom jag inte sovit helt okej den natten.
Vaknade när konduktören kom och knackade på mig och berättade att vi var vid tågets slutstation. Perfekt!
Läste lite om tågresor i Europa innan jag åkte ut till Sophies Cafe där Marko och hans mamma äger/jobbar.
Det första jag ser är Andy med massa väskor. Tydligen skulle han vidare ut i Eropa han med, men inte längre än till England och någon skola (minne-Guldfisk)..
2 stycken latte, och massa skitsnack där med. Precis som det ska vara :)

När klockan var halv 5 så insåg jag att jag bara hade 40 minuter på mig att åka från Mariatorget, och till t-centralen för att hinna med mitt tåg.
Egentligen inga problem, men är man inte helt van med Stockholm, och tunnelbanetrafiken där så tar det lite längre tid.
Allt gick som det skulle, och jag kom på rätt tåg. 14 vagnar långt (+ 2 lok) SJ2000 (det hette X2000 förut)
Och självklart sista vagnen.
Upp med Mac'en och lite Family Dad, halvslumrade hela resan.
Redan när vi passerade Valla så förberedde jag mig på att komma av smidigt.
Men den resväskan jag har med mig så är det inte det enklaste att stressa (av erfarenhet från Uppsala tåget).
Tåget stannar och jag klär av mig tåget, självklart längst bort på perrongen. Så det var en lång gångmarch att bara komma fram till Mamma som skulle möta mig.
Långt där borta så hittade jeg en som har uppfostrat mig i många år.
Mera kramar.. Gillar :)
Kastade in väskan i bilen och satte mig i passagerarsätet, och bilresan gick mot Julita där mamma bor.
Försökte uppdatera varandra om vad som hänt sedan sist. Vart jag skulle vidare, och hur länge jag stannar.
Min plan var att stanna till Onsdagen, men den ändrades lite senare när bror kom på besök.
Parkerade oss vid mammas matbord och började prata, om Allt och ingenting.
Gamla klasskamrater, skvallerkärringarna i Julita, vem som är tillsammans med vem, vem som har skildt sig med mera, med mera....
Runt klockan 11 så kom det fram Gin och Tonic... Helt oplanerat, men så blev det.
Pratandet fortsatte, och plötsligt så var klockan halv 3, och vi båda var rellativt trötta.
Så sömn var nästa på agendan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Här kan du förklara all din kärlek för mig!