06 september, 2012

Roadtrip dag 0.

Tänkte att jag kanske skulle väcka denna blogg igen nu när jag är på resande fot.
För några månader sedan så bestämde jag mig för att ta semester, men hade inga planer på allst vart jag skulle, eller hur jag skulle resa.
Efter mycket tänkande och funderande så kom jag på det mest ultimata sättet som man faktiskt kan resa på. Se så mycket som möjligt, och på (kanske inte den kortaste) rimlig tid komma snabbt mellan dom platserna.
I måndags så lämnade jag mitt kära Bergen, och satte mig på ett flyg till Arlanda.
Dag 0: Bergen - Stockholm - Uppsala.
Med en fullpackad rygga så begav jag mig till Bergen Centrum och en kaffe med Raymond. Lite skitsnack, och kaffedrickande (som vanligt) och ett snabbt "hejdå".
Hoppade på flygbussen och begav mig ut på min kommande långa resa. Hade en ganska stor sten i magen (som av olika anledningar jag inte kan skriva här) som jag vet kommer att växa mer och mer under min resa.
Skrev lite olika Facebook inlägg, och publicerade lite skit på instagram.
Väl framme så insåg jag att jag faktiskt hade massor med tid att göra ingenting på. Så det blev en cigg och titta på folk. Har en förmåga att fastna i fantasierna, och se hur djupt jag kan komma in i en människa utan att veta något om den personen.
Lite säkerhetskontroll och vidare till Gaten. Tänkte ta något med mig på flyget att läsa, men det var bara att glömma. Kanske lika bra för jag somnade på 0,3 sekunder. Minns varken Takeoff, eller landning.
Yrvaken så stapplade jag av flyget i Oslo, där jag hade 1,5 timmes transfer. Perfekt!!!
Ut i solen, och satte mig på en uteservering för att njuta av en kall öl (Eller..... Rignes = smaksatt vatten).
Betalade och insåg att detta blaskiga vatten kostade 97 norska kronor, motsvarar ca 125 svenska. Dyrt? Nej..... Stöld!!!!!
Lite telefonsnackande, och allmänt njutande av sol.
Efter att ha sakta njutit av mina surt betalda 97 norska så gick jag vidare mot nästa flyg.
Oslo - Arlanda, Gate 31.
Inte en människa i säkerhetskollen, så det gick fort att komma igenom.
Köpte lite cigg, och godis, Pingvinlakrits for the win!!!
Pang på flyget, och vidare in i drömmarnas land igen. Känns som att det blir en rutin att somna när jag sätter mig på ett flygplan.
Landade lungt och fint på Terminal 5 på Arlanda.
Hämta väska, och vidare ut till bussen som skulle ta mig till uppsala.
Där väntade Malin som var min matkamrat, och som snällt lånat ut en sovplats till mig.
Kommer inte berätta allt som pratades om, tror inte ni kommer orka att läsa ändå.
Massor av prat, skratt, och minnen. Precis som det ska vara.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Här kan du förklara all din kärlek för mig!