18 februar, 2009

Saab vs GM



Sitter och läser det senaste informationen om vad som komma skall i den stora affären om Saab och GM.
Det finns dom som säger att "Sverige måste ta sitt ansvar". Ansvar till vad säger jag!? Saab har under 15 år bara visat minus siffror i sina papper.
Min tanke är att; stänger Saab så kanske Volvo får en knuff i ryggen och kanske kan visa lite bättre resultat än vad dom gör just nu.
Att pumpa in pengar i ett företag som bara visar minus hela tiden är väl inget som någon investerare i världen vill göra. Att sedan 100,000 människor blir arbetslösa är otroligt synd, det kan jag hålla med om. Att ha ett arbete är något som ger en trygghet i hemmet. Det är det som get mat på bordet och tak över huvudet. Jag sörjer med alla dom som kommer somna med den ovissheten ikväll.
Dock är Saab just nu ett otroligt sårat företag. Och går det inte omkull nu, så kommer det troligen att göra det nästa år, eller nästa. Det är inte en fråga "om", utan mer "när"...

2 kommentarer:

  1. Jag tar med den när jag kommer över på fikan. =)

    SvarSlett
  2. Om jag börjar gå nu så lär jag nog vara framme då, ja.

    SvarSlett

Här kan du förklara all din kärlek för mig!